Handelsbetingelser

 

Handelsbetingelser for BREATHE Nordic ApS

 

1. Generelle oplysninger

Virksomhedsnavn: BREATHE Nordic ApS
CVR-nr.: 45680002
Adresse: Koldinggade 6, 1.tv, 2100 Østerbro, Denmark
Mailadresse: info@breathenordic.com

2. Betaling

Vi modtager betaling med Visa, Mastercard, Maestro & Visa Electron.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Vi tager ikke kortgebyrer.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Reservation af beløb

Ved betaling med et internationalt betalingskort reserveres beløbet straks.

Pengene frigives eller trækkes ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. Vi tager ikke kortgebyrer.

3. Fragt og levering

Hos BREATHE bestræber vi os på at sende dine varer hurtigt og sikkert.

Leveringstid i Danmark
Vi leverer med PostNord som tilbyder dag-til-dag levering i Danmark.
For at opnå dag-til-dag levering skal vi have modtaget din ordre inden kl. 13.00.

Ordre modtaget efter dette tidspunkt bliver afsendt næste hverdag.

Levering i Europa
Vi leverer også til adresser i resten af Europa via PostNord.
Leveringstiden er typisk 3-10 hverdage.

Fragtpriser
Fragtprisen beregnes ved checkout og afhænger af leveringsmetode og destination.

Vi tilbyder gratis fragt på ordrer over 750 kr. i Danmark. For levering til øvrige Europa kan der gælde særlige betingelser.

Ordrebekræftelse og tracking
Når du har gennemført din ordre, modtager du en ordrebekræftelse på mail.
Når pakken er afsendt, får du et trackingnummer, så du kan følge leveringen hele vejen.

4. Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager varen.

Fristen indebærer, at du inden 14 dage skal give os besked om, at du ønsker at fortryde købet.

Fortrydelse kan meddeles skriftligt til info@breathenordic.com eller via standardfortrydelsesformularen nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved blot at nægte modtagelse uden samtidig at give besked.

Hvis du har købt flere varer i én ordre, kan du returnere en del af ordren.

Fragtomkostninger refunderes ikke ved delvis fortrydelse.

Returnering skal ske inden 14 dage efter, du har meddelt os om fortrydelse.

Du betaler selv for returfragten og hæfter for varen, hvis den beskadiges under transporten.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til returnering, når forseglingen er brudt efter levering.

- Levering af varer, der er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

5. Returnering

Returner varen til:

Ackro (ATT. BREATHE Nordic ApS)
Smedeland 11 
2600 Glostrup
Denmark

Vi modtager kun pakker sendt direkte til adressen.

Varens stand ved returnering

Hvis varen har mistet værdi, fordi den er håndteret på en anden måde, end hvad der er nødvendigt for at fastslå dens art, egenskaber og funktion, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Manglende originalemballage kan medføre værdiforringelse.


6. Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger, hvis du har valgt en dyrere leveringsform end vores standard), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for returnering.

Tilbagebetaling sker med samme betalingsmiddel, medmindre andet er aftalt.

Er varen værdiforringet, fratrækkes beløbet i refunderingen.

 

7. Reklamationsret

Du har 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven.

Hvis reklamationen er berettiget, kan du få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængigt af situationen.

Vi anbefaler, at du kontakter os hurtigst muligt.

Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at fejlen er opdaget. Hvis du reklamerer 2 måneder efter, vil reklamationen altid være rettidig.

Ved berettiget reklamation dækker vi rimelige returfragtomkostninger.

Varen skal sendes forsvarligt emballeret og med kvittering for afsendelse.

Returnering sendes til:

Ackro (ATT. BREATHE Nordic ApS)
Smedeland 11 
2600 Glostrup
Denmark

Vedlæg en detaljeret beskrivelse af problemet.

Vi modtager kun pakker sendt direkte til adressen.

 

8. Klageadgang

Klage kan sendes til info@breathenordic.com.

Kan vi ikke finde en løsning, kan du klage til:

- Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg – via www.naevneneshus.dk

For at kunne klage skal varen eller ydelsen have kostet mindst 1.220 kr. og højst 100.000 kr. (for tøj og sko mindst 790 kr.). Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

 

Hvis du bor i Danmark og har handlet med en sælger udenfor Danmark, men indenfor EU, Norge, Island eller Storbritannien, kan du klage til Forbruger Europa.

Hvis du bor i et andet EU-land, Norge eller Island, kan du kontakte Forbruger Europa-kontoret i det pågældende land.

 

9. Persondatapolitik

Vi indsamler dit navn, adresse, telefonnummer og e-mail for at kunne levere varen.

Oplysningerne videregives kun til fragtfirmaet.

Personoplysningerne registreres hos BREATHE Nordic ApS og opbevares i 5 år.

Dataansvarlig: BREATHE Nordic ApS

Du kan få indsigt i, få rettet eller få slettet dine data ved at skrive til info@breathenordic.com.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande med tilstrækkelig databeskyttelse.

 

10. Standardfortrydelsesformular

Til:

BREATHE Nordic ApS
Koldinggade 6, 1.tv
2100 Østerbro
info@breathenordic.com

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

Bestilt den: _______________________

Modtaget den: _______________________

 

Forbrugerens navn: ___________________________________________

Forbrugerens adresse: ________________________________________

Forbrugerens underskrift: _____________________  Dato: ___________

(Kun hvis formularens indhold meddeles på papir)